tisdag, december 26, 2006

tomtens värld

att_inte_tappa_kontrollen
tänkte jag blir ett lagom uppnåeligt nyårslöfte. har det iofs inte varit de senaste 20 åren. jagmenar att jag fick sjukanmäla mig från jobb idag för att jag inte har kunnat sova på years känns det som (&lite för att jag var bakis också) är ganska mkt tappa-kontrollen. när det var dags att gå upp fick jag en sån sjuk perfect-sömnig-och-mysigt att jag kände om jag går upp nu kanske jag aldrig mer kommer att kunna sova igen. NÅNSIN. så jag stängde kistlocket och drömde att jag hade kidnappat markus katt i en papperspåseoch att den senare hade förvandlats till nåt slags marsvin & när jag skulle ta upp den och visa för barnen på ett dagis som jag kriminalinspekterade, var marsvinet helt hårt och stelt. man fick ju hålla masken och jag övertygade dem om att det var ett slags gosedjur fast hårt för det finns barn här i världen som uppskattar hårdvaror mer.
& alla klappade och gosade med djuret.

. konstig prick


jul har det också vart. jag var nog den enda i nationen sverige som skrubbade personaltoan under Kalle Anka. sen tog det mig ca 2 h att hitta nånting öppet för att köpa min addiction. & jag har alltid tyckt att malmö är one of the dead cities, men då konstanterade jag att det var THE dead city. den enda jag stötte på hela vägen mellan gsutav och limhamn var Marianna som också var ute och gick bort juletiden. det var trevligt. har inte träffat henne på 1 år typ.
alltså måste sova. tjao