onsdag, mars 14, 2007

never stops

i mitt nya liv ska jag vara kryptisk hela tiden


det är så jähäkla symbioliskt. jag och mikalen droppar in på ett fik på born i barca. hon - sminket vid tårna & full som en get. jag - askort, astajt klänning, högklackat & full som en kamel. kl är 08.00 folk sitter & dricker sitt before-work-kaffe & croissant. vi köper cigg och bulle varefter vi börjar aslipa och kramas hur länge som helst samtidigt som vi försöker ta några bloss. helt utan förvarning börjar vi asgarva med tårarna sprutandes. måste sett riktigt vrickat ut alltså

jag vill ha helhjärtad hetta och spontana upptåg och genvägar till månen och och och nemen nej, här ska det vara ljummen svampplockning. dö jävla stjärna.

saken var den att jag i 6 h gick runt typ hela barcelona med min rullande resväska och letade bostad men allt var givetvis fullbokat pga nån freakin fotbollsmatch så jag gav upp och drog med mig picket till mikalens jobb och tänkte att jag kunde lämna shiten hemma hos henne och skita i boende första natten eftersom vi ändå skulle festa till the morning. sjukt mkt loco på det för hennes hyresvärd tydligen var manodepressiv och befann sig i sitt mindre maniska tillstånd vilket resulterade i att jag fick en dörr slängd i fejset och mikalen en utskällning av den fetare graden. SÅ vi tänkte att det fixar sig för de-göre-all-ti, dock kommer man inte in på sutten med resväska för man måste vara typ cool eller vad det var så vi drog in på en bartoalett där jag bytte om till den tightaste kortaste klänningen och de högsta sexigaste klackarna, sedan gick vi förbi den 3 mil långa kön (jag rullandes en resväska). mikalen sa något om att jag just kommit från flygplatsen och inte hunnit checka in på hotell & att jag var en mycket mycket viktig person från Sverige på vilket ägarn bara sisisisisiiiii & fixade personal som tog hand om mina belonings samtidigt som vi trippade in på vipmattan mötandes nästan bugande mnskr. festandet var asnajs. vid efterfesttime hookade vi upp med några svenska guys, drog förbi drugstore för vodkapåfylling och headade mot deras lya. utanför skulle vi möta upp några andra, vände oss om, vinkade in taxin och paff min resväska är borta. just like that. så juavla sjukt & typiskt & väntat & dejavu. måste kommentera att detta är vad som alltid händer mig och mikalen & som vi alltid gör börjar vi asgarva. ingenfattarnåt. vifattarmindre.
jag tillbringade resten av barcelonatiden med en handväska. supercool orsomethin.