måndag, juni 25, 2012

Ruffan


Vad är poängen med att jag har fått världens största finne på kinden idag? Har aldrig finnar och nu så kom den från ingenstans som någon slags påminnelse om att jag inte kan gå runt och vara helt fantastisk hela tiden. What is that? Jag städar mitt kök och hoppar omkring till We Are Young på jättehög volym samtidigt som jag svettas ut allt hjärncellsförstörande preparat jag överkonsumerat i helgen. YEAH

Har lyckats bocka av fyra punkter på dagens att-göra-lista

-          Betalat räkningar
-          Köpt Wow-biljett
-          Bokat tvättid
-          Tagit bort nagellacket

Att det sista på allvar var med på min lista står jag helt bakom. No commentz. Fick även ett infall och mailade Wow-arrangörerna och bönade om att de måste försöka få dit Rufus Wainwright. Förmodligen för sent att boka honom, varför skulle de dessutom bry sig om att jag vill se hans spelning igen. Vem är jag till dem liksom? Trött brud med en finne på kinden. Fast det skrev jag ju inte i mailet. Anyways, om min action mynnar ut i faktumet att han kommer dit så kan jag gå med på att göra en nude stage dive. Seriöst, jag gör det!

Var så sjukt fint att behovslistan Rufus manager skickade till oss inför Karnevelen 2010 (ja det finns ett ord för detta som jag som vanligt inte kommer ihåg, men ngt på english) bestod av kanske 9238729347229 saker som var definitionen på nyttiga saker, typ baljväxter, mineralvatten med extra mineral, instruktioner om hur den ekologiska kalkonfilén måste kokas i 8 minuter och 54 sekunder och därmed få en temperatur på exakt 43 grader, osv. 

På de sista två raderna stod det

-          Two cartons of Prince Red
-          Two bottles of red wine

Kärlek

Sen när de skulle komma med honom i den hemliga bilen så hade han tydligen lyckats smita ur fordonet vid ett rödljus för att gå in på karnevelområdet och hang around with pepps like a regular guy. Med sin t-sha utochin och med frisyr likt en halvplockad höna. Det var mao inte svårt för life guardsen att identifiera honom och kidnappa honom till lougen.

Bäst på att romantisera melankoli. Blir så vackert men samtidigt ihåligt och livsdödande. Men sant.
Lyssna på texten i Foolish Love om man känner för lite depression. Fast det påstås att han sjunger om riktig kärlek till någon ex-pojkvän. Ingen fattar att han egentligen sjunger till en flarra rötjut. Nu vet ni