tisdag, juni 19, 2012

DMums

Hade en riktigt fab middag ikväll!

Recept brukar jag aldrig skriva för det skulle kunna misstolkas som att jag är en sån där receptslav. Men just denna dag den 19 juni 2012 känner jag att det får bli ett recept här trots allt. Iofs syftar receptslav på att man själv följer recept slaviskt, så om jag delar med mig av ett recept som jag själv har skapat borde det ju vara chill.

Du behöver:

- Ett tre veckor gammalt salladshuvud
- Vita bönor från Lidl
- En riktigt seg salladslök
- En halv skrynklig paprika
- Två helt ok ägg ändå
- Lite disträ till stekning
- Sömnbrist och utbrändhet efter smak

Tillagning:

Tag blad efter blad bort ruttna eller extremt hängiga blad från salladen, inse därefter att alla blad är extremt ruttna och oätbara och släng därmed hela salladen. Sätt på en panna på medelhög värme och se till att ge rikligt med disträ innan du kläcker i äggen. Tag fram konservburken med de vita bönorna från Lidl och reflektera över varförihelvete du har köpt dessa, se därefter till att inse att du inte har något konservöppnare och därmed inte kan öppna konservburken. Bli aningen bitter och leta frenetiskt efter ett substitut till en konservöppnare, hitta en liten kniv med räfflor och hugg rakt ner i konservburken. När du har huggit kniven i konservburken är det dags att inse att du missade konservburken då kniven på något underligt vis slank förbi den och istället träffade flaskan med vit tryffelolja. Stanna upp en stund, andas och skratta lite åt dig själv medan du ser hur tryffeloljan droppar ner på golvet och dina strumpor. Varav en dessutom har ett hål. Nu är det hög tid för äggen att bli brända i pannan, halka därför på oljan i försök till att flytta pannan från gasplattan. Om man vill, så är det extra trevligt att landa med rumpan i oljan iförd dina nya byxor.