fredag, oktober 21, 2011

03.18 en fredag

Dagens fångst: nackspärr

Inte helt oväntat är det fredag. Inte oväntat då det stod i min Outlookkalender som jag nowdays följer oavbrutet. Trots detta lyckades jag alltså tro att det var tisdag igår. Verkligen i flera timmar var mitt sinnestillstånd helt inställt på tisdag och inget annat, såba schmack var det torsdag. Jag kände hur en varm och len medelsvenssonlivsglädje pulserade genom kroppen och hur jag nästan blev lite knäsvag över denna insikt. Och det händer oftare och oftare. När man råkat catcha tuben precis sådär perfekt 1 minut kvar till Ropsten, när man upptäcker att vissa skjortor inte behöver strykas efter tvätten, när det inte är reklam på nyhetsmorgon, när brödet inte är överrostat på morgonen, då kommer medelsvenssonsglädjen. insiktsfullchick@rehab.lu

Och det var dagens egentliga fångst

Dagens egentliga fångst mynnade ut i definitionen av nostalgi. Det där med wiping over the ugly parts and making it more than its worth. Äreså? Vill gärna inte tro det men det verkar som att hjärnans försvarsmekanism wipes it off och tvingar en att minnas det vackra för att gå vidare, eller va? Hade det inte varit så mycket sundare att minnas det rationella tillståndet och leva som man lär. Inte för att jag gör det. Men det låter som en sund tanke liksom.

Något som jag verkligen tycker om är ordet mekanism. Skulle kunna bryta ner dess beståndsdelar till kvarkstadium för att förklara skönheten i ordets innebörd. Det är ordet för den perfekta ekvationen, oändligheten, ultimatum, utopi. Skulle kunna analysera sönder detta hela natten men nöjer mig med att definiera det som simplicitet som ba äger sönder komlexitet. jä. nu går det riktigt bra med min slutledningsförmåga.

Tror det börjar bli dags att sova nu. Måste dock påpeka att ovanstående tankar verkligen flöt förbi oannonserat och att jag verkligen inte står för dessas djup/odjuphet. Tack. hej