fredag, augusti 31, 2012

Trist näre händer

Det är fantastiskt att en tredjedel av källorna som länkar hit kommer från en rysk porrsajt med inriktning mot Skandinavien. Jag känner mig på något vis träffad av detta faktum, dels för att jag är ryss, dels för att jag bor i Skandinavien och dels för att jag kanske är lite het då, fast jag har ju inga bilder. Skämtåsido. Men det känns för träffsäkert för att vara ett sammanträffande. Hur jag ska nyttja detta tänkte jag lämna till en eventuell total nedgång i livet. Skönt med back ups!


Så kom dagen dedikerad kallsälj.

Var riktigt längesen jag satt i luren och tvingade möten på stackars, små oskyldiga mellanchefer. Det är verkligen motsatsen till ego boost, att man måste nypa sig själv i armen för att påminnas om att det inte är personligt. Det går liksom sådär när man finner sig själv skämta och hänga kvar med växeln för att de faktiskt är trevliga och odömande. Men sen tog jag tag i läget och vände på den håriga överarmen, baliksom levererade. Det är nog verkligen tipping pointen mellan möjligheternas och de rosa puffkuddarnas värld och världen av kvicksandsliknande ångestmoln.


Två frågor jag inte kunnat sluta tänka på:

1.) Varför ser äggröran ut som att någon har förtuggat den på våra affärshotell?
2.) Varför tar man med sig porslinskoppar och metallskedar som man ihärdigt rör om med i koppen, icke slumpvis nuddande kanterna, oavbrutet i flera minuter på ett tåg klockan 06.24