lördag, maj 19, 2012

Bittha

Tack Chrome. För ett mer samtidsorienterad front end på denna antika bloggplattform.

Ja, det är tanken att jag nu kommer att nejmdroppa random IT-ord för att jag till kanske 7,5% vet vad de egentligen betyder och låtsas förstå hur de hänger ihop. Sumarum är att man kan lösa allt, vad som helst, mha dessa ord i olika kombinationer. Rätt coolt faktiskt. Trebokstavskombinationer i kombinationer som skapar utopi. Hur man nu ska få det låta poetiskt


Vaknade hemma i Malmö imorse av att jag i min dröm sköt en 5årig pojke i huvudet med ett hagelgevär, från fönstret i rummet jag fann mig själv sova i. Det visade sig dock inte vara en mardröm, ty grannpojken sprang runt vårt hus och "lekte" med sin ilande, vidriga röst som ekade in i både det centrala- och perifera nervsystemet. Nämnas bör också att klockan var 07.30 när denne egoistiska snorungens freaks till föräldrar ansåg att det var lämpligt att släppa ut sitt dampbarn på gården och få blommor att vissna, fönsterglas att spricka och tydligen släppa loss mördaren i mitt psyke. Gu vad bitter jag lät där.

Anywho

En roligare ton blire kanske om jag berättar om att jag pallade med 1 h och 45 min av Parsifal av de totala 5 timmarna. Det var tillochmed rätt vackert, eller mycket vackert om man diskuterar musiken. Vad som skedde på scenen var något annat. Varför riddarna iförda naziuniform genomförde ett helt zen-aerobics-pass var högst oklart, dessutom helt osynkat. Men det var trots segheten något upplyftande och intressant i hela konstellationen, så egentligen skulle jag ha orkat med hela vägen om inte vinet väntade. Nu blev det 1-0 till vinet (vs kultur, vilket jag skulle säga är en kulturell företeelse i sig, givet att det brukas med det som ändamål). Hjärntvätt slash strävan efter harmoni, andlig återhämtning och ytterligare bevis på det mänskliga psykets dysfunktionalitet. Det var min tolkning av akt 1. Heliga Graal, nattvarden, dela på "hans själ", zenpasset och avhållsamhet liksom förenade sig till en trött fis som spred sig över amfiarkitekturen och påminde om varför jag skulle iväg och dricka det där vinet. Det är vin eller bli religiös, religiös kan man dock även vara på söndagar och lördag efter 15.00.

Bitterheten var verkligen ett faktum idag. Detta tänkte jag bota mha promenad i Småbåtshamnen med lillsyrran och kanske en mjukglass med tutti-frutti-strössel. Filibaba!


Tjinx!