onsdag, januari 05, 2011

Detox

Hello bloggen som jag har försummat.
Detta är ingen garanti att jag är tillbaka i någon långvarig form. Tänkte använda det webbaserade upplägget i syfte att dokumentera min detoxkur.

OMG jag vet

Det lät som en sjuhuhukt dålig ursäkt för att skriva en mode/skönhetsblogg. Liksom detoxkur. Mer pussinuttigtihihi kan det inte bli. Men helt seriöst så tänker jag göra detta framför allt för mig själv, följa förbättringar och eventuella försämringar, fysiska som psykiska.

Ja då kan man fråga sig varför jag väljer att skriva det i en blogg. Jag frågar mig fortfarande. Det är svårt att vara jag ibland när ena hjärnhalvan är en alkoholiserad och förlorad konstnär långt efter sin tid som kravlar på nåt betonggolv i en gigantisk etta med tio meter i tak i typ Brooklyn. Och när den andra hjärnhalvan är en elitgymnast vars armar och ben blivit amputerade, vilket lett till att sportådran fodras genom oändliga schackpartier, förgäves då iq:t på intet sätt kan överstiga 80. Det är förståeligt att det ofta uppkommer konflikter mellan hjärnhalvorna. Som en gång när konstnären bad gymnasten att posera för krokimålning.

Får se vart detta leder.

Any who så har alltså detoxkuren hållt på i drygt två dagar, tredje idag, och jag sov i sådär 5 h inatt. Vaknade halv sex av att någon sågade sönder mitt kranium i drömmen, lyckligtvis visade det sig endast vara huvudvärk. Det gick inte att somna eftersom jag fick välja mellan sågen eller verkligheten, så jag gick upp och yogade i någon timme (såndär jobbig hemmayoga med Spotify-inte-premium inklusive stört höljuda och oharmoniska reklampauser gärna om Jay Smiths cover-album som liksom sammanfattar hela orginaliteten med Idol). Någonstans efter "avslappningen" tog jag en snapshot över hur min övre kroppsdel kan se ut kl 07.30 på morgonen. Blev något i stil med:


Notera fårorna och ringarna under ögonen samt den likbleka huden likt hos en död kyckling med skinn som går att köpa hel på Konsum.
Tanken är alltså att detta är den sk Före-bilen, fast det just nu känns väldigt mycket som ett momentum.

Tanken är att detoxen ska trolla bort mitt trötta morgonutseende vilket förhoppningsvis dokumenteras i en Efter-bild. Anledningen till att jag sovit fett lite och har ont i huvudet är enligt Google ett tecken på att detoxen fungerar och att jag tydligen ska må såhär i någon dag till. Och alla former av värktabletter är förbjudna. Happy thoughts. Happy thoughts.

Inte helt optimalt ska jag nu återvända till mitt D-uppsatsskrivande.

Hearya